Reguli de scriere comunicate si articole

Cateva reguli de baza ce trebuie urmarite la scrierea unui comunicat de presa sau a unui articol informativ (intrucat exista diferente uriase intre acestea doua, un comunicat reprezinta o stire despre o firma, in timp ce un articol informativ prezinta niste avantaje sau dezavantaje ale unor tipuri de produse sau servicii, fdara a face reclama neaparat):

  • textele trebuie sa fie scrise corect dpdv gramatical, fara greseli de exprimare
  • trebuiesc evitate majusculele utilizate excesiv, daca nu au o semnificatie pentru articol
  • articolul sau comunicatul trebuie sa fie amplu, descriptiv, in minimum 400 de cuvinte
  • legaturi externe: pot fi introduse 2 legaturi catre site-uri relevante, pentru articole in corpul textului, pentru comunicate 1 dintre cele 2 se adauga sub forma URL-ului de la sfarsit, in care trebuiesc adaugate datele firmei si ale unei persoane de contact.
  • link-urile externe trebuie sa fie catre site-uri care nu incurajeaza lucruri ilegale, imorale sau de natura de a cauza un prejudiciu samd.
  • titlul trebuie sa fie concis si poate avea 6 – 12 cuvinte
  • trebuie sa existe un sapou, paragraful de o fraza de inceput care trebuie sa spuna despre ce este articolul, pentru a atrage atentia in continuare cititorilor
  • trebuie sa avem o introducere, cuprins si incheiere, textul respectiv poate aparea si in alte site-uri si in pagini de socializare, deci e nevoie de putina atentie despre ce lansam in online, daca e vorba de o imagine ce trebuie mentinuta.
  • este necesara o conduita morala pe care o urmarim prin aceste articole sau advertoriale, precum: nu trebuie sa vorbeasca de rau un produs, un serviciu sau o persoana, nu trebuie sa aiba legaturi cu zona de spam sau sa promoveze imoralitatea sau indecenta, sa fie in zona legalitatii (nu sunt acceptate articole si legaturi catre site-uri de filme online, videochat, aplicatii software dubioase sau site-uri pline de reclame etc.) – un text poate fi refuzat pentru aceste motive!